Expoziţia studenţilor de licenţă şi master – UNARTE. Departamentul Sculptură, Promoţia 2017
30 iunie 2017
Miercuri, 05 iulie 2017, de la ora 17:00, la Biblioteca Națională a României (Curtea lui Dionis şi Avangarden 1, 2, 6 - parter) va fi deschisă expoziţia tinerilor absolvenţi ai Departamentului de Sculptură din cadrul Universității Naționale de Arte din Bucureşti (UNARTE), expoziție care reprezintă diversitatea problematicilor şi soluţiilor plastice abordate de către artiştii aflaţi la început de drum.
Complexitatea tematică, diversitatea rezolvărilor plastice, problemele tehnice ridicate de fiecare dintre obiectele expuse, constituie provocări ce fac din această expoziţie un eveniment cultural important în lumea artelor plastice bucureştene. Expozitia este o ideogramă sincera a laboratorului şcolii de sculptură din capitală, şi doreşte să pună spectatorul în faţa desfăşurării unei lumi sensibile a cărei energii interioare sunt încapsulate în învelişul exterior al materiei. Stiluri, maniere, viziuni, elemente ale unor modalităţi diferite de a exprima amprenta socială şi culturală a momentul actúal, se împletesc armonios cu personalităţile deja conturate ale tinerilor artişti, iar rezultatul demonstrează vigoarea creativă ce depăşeşte valoric platitudinea unei perioade, ce refuză să ofere artei rolul major pe care îl are in construcţia unei civilizaţii.
Lucrările studenţilor care au fost coordonaţi la licenţă de către conf. univ. dr. Darie Dup, lector univ. dr. Mihai Rusen, lector univ. dr. Adrian Ilfoveanu, iar la master de către conf. univ. dr. Aurel Vlad şi conf. univ. dr. Adrian Pîrvu, demonstrează şi de această dată importanţa Universităţii Naţionale de Artă din Bucureşti în spaţiul cultural al artei româneşti.
Expoziția absolvenţilor de sculptură licenţă şi master, promoţia 2017, rămâne deschisă până în data de 31 iulie 2017.
Intrarea este liberă.
Conf. Univ. Dr. Adrian Pîrvu, director al Departamentului Sculptură – UNARTE:
„Trăim într-o lume dinamică ce-şi caută noi modalităţi de exprimare într-o atmosferă marcată de ritmul alert al dezvoltării tehnologice, iar sensibilitatea artistică este supusă, la rândul ei, acestui vârtej. Inevitabil, această stare de fapt se repercutează şi asupra Universității Naționale de Arte din Bucureşti, ce pendulează elegant între cei doi vectori ai creaţiei artistice, reconsiderându-şi personalitatea între valorile tradiţionale – reperele consacrate şi sigure ale istoriei artei – şi noile tendinţe de reprezentare plastică ale lumii contemporane.
De altfel, cum nimic nu este întâmplător, expoziția pe care o propunem se desfăşoară într-un spaţiu care, la rândul său, constituie un răspuns arhitectural şi interactiv la problematica intersecţie dintre scopul tradiţional al bibliotecii, cel de păstrător al valorilor culturii scrise, şi întrebările prezentului, ce-şi caută mijloace ferme de exprimare, punând în tipare noi limitele şi convenţiile lumii actuale.
Pornind de la aceste două direcţii care în mod miraculos sau îngemănat într-un ecosistem necesar (Universitatea Națională de Arte şi Biblioteca Națională a României), se poate formula ideea principală care guvernează această expoziţie, şi anume modul în care gramatica realizării formelor sculpturale primeşte noile informaţii ale culturii plastice actuale.
Aceste inevitabile ciocniri ideatice sunt transformate de sensibilul uman în noi modalităţi de exprimare. Din această perspectivă privind, expoziţia de faţă nu îşi propune etalarea unui program ideatic comun tinerilor artişti şi nici reprezentarea unei unităţi stilistice impuse de materialele folosite, ci este o ideogramă sinceră a laboratorului şcolii de sculptură din Bucureşti, introducând spectatorul într-o lume a întrebărilor şi răspunsurilor oferite de studenții săi”.
inapoi