Biblioteca Națională a României deține în colecțiile sale speciale publicații periodice și hărți din perioada interbelică, ale căror imagini au stat la baza realizării unei expoziții virtuale ce a avut ca punct de pornire reclamele industriei automobilului, pe parcursul căreia suntem purtați în universul acelor timpuri de avânt economic fără precedent și al schimbărilor pe care automobilul l-a adus în viața oamenilor.
Materialul selectat și cercetat a fost împărțit în patru părți, dorind să reconstituie o pagină din istoria automobilismului românesc și a industriei românești care s-a dezvoltat în jurul acesteia.
Prima parte a expoziției virtuale este dedicată evoluției reclamei din punct de vedere conceptual și creativ, urmărind schimbările de grafică și de text, transformarea și perfecționarea sloganurilor ce individualizează fiecare marcă în parte.
O parte distinctă a fost alocată prezentării industriei automobilului și a ramurilor conexe, în România, urmărind evoluția acestora în strânsă legătură cu progresul înregistrat de societatea Românească interbelică.
Pentru realizarea acestei expoziții virtuale, au fost cercetate, pe lângă reclame, și alte articole ce au avut ca subiect central automobilul și industria dezvoltată în jurul acestuia, în cuprinsul părții a treia fiind prezentate câteva statistici privind evoluția producției și exploatării țițeiului în România în perioada interbelică, date privind societatea Distribuţia - organizaţie pentru desfacerea produselor petroliere în interiorul ţării, detalii cu privire la planul de modernizare și dezvoltare a infrastructurii rutiere din această perioadă, precum și câteva repere ale turismului automobilistic din România. Informațiile sunt completate cu numeroase hărți: economice, turistice și rutiere din epocă.
Ultima parte a expoziției încearcă să surprindă schimbările din stilul de viață al românilor sub impulsul dezvoltării industriei auto. Presa sportivă din acea perioadă a alocat spațiu numeroaselor articole pe teme automobilistice, însoţite de fotografii ale participanților și câștigătorilor unor concursuri de specialitate, organizate la nivel național sau internațional, desfășurate în orașe mari, precum București sau Brașov, dar și întreceri pe serpentinele din preajma Sinaiei sau pe dealurile din zona Clujului. În paginile din publicațiile vremii, se găsesc şi scrieri ce îşi propuneau să atragă femeile către conducerea automobilului, astfel, producătorii de mașini deschizându-și noi orizonturi pentru distribuția produselor lor. Alte articole anticipează automobilul viitorului, marile companii constructoare de mașini fiind preocupate permanent de perfecționarea și de revoluționarea automobilului. Nu lipsesc nici articole referitoare la accidente și la neatenția la volan sau la circulația dezorganizată din București, semn că, în această privință, nu foarte multe lucruri s-au schimbat în acești aproape o sută de ani.